Planlösning

Planlösningen har vart det absolut svåraste att bestämma av allt med hela bygget ännu. Det är så mycket man ska väga in. Praktiskta detaljer och möblering.
Detta är planlösningen för bottenplan. Våra ritningar har reviderats totalt 8 gånger tror jag vi är uppe i. 
Dock så är jag fortfarande fundersam om platsen i vardagsrummet. Vi har inte tagit bort kontoret på själva planlösningen men kanske inte sätta upp den när vi väl bygger. 
Mamma tipsade mig om att klippa ut möbler i skalenligt format och flytta runt i vardsgsrummet för att sen kunna se hur man skulle kunna göra. När jag gjorde det så vart det absolut bästa att kunna sätta Tv mot trappen och ställa en eller två soffor på kort sidan. 
Tobbe och jag hade lite diskussioner då han tyckte vi hade så öppna ytor i övrigt och det behövdes ett rum samtidigt som jag tycket vi hade allrummet på övervåningen där vi kan ha ett kontor kanske. Jaja vi får se när man väl kan stå i huset på plattan och känna efter vad som blir bäst. Lättare att sätta upp en vägg i efterhand än att riva den :-) 
 
 
 
 
Fiskarheden - plan - planlösningen - ritningar - vardagsrum - veranda - öppen planlösning